Автівки розкуповують просто після тест-драйву: яка ситуація у салонах Києва напередодні введення 15% збору

Інформатор дізнався, у яких автосалонах столиці попит на новенькі автомобілі є ажіотажним, а де ще можна придбати машину з непоганою комплектацією напередодні введення нового військового збору, що вплине на ринок

Ринок автомобілів Київ новий військовий збір
У автосалоні Ford ще є чимало цікавих автівок, а от у Toyota розібрали майже всі дорогі та преміальні комплектації

Новина про запровадження невдовзі 15% військового збору з усіх автівок, що ввозяться в Україну - байдуже, новеньких, з автосалону, чи вже вживаних "битків" з США - спричинила ажіотаж у київських автосалонах. Наклались дві тенденції: відкладений попит, коли споживачі довго мріяли про нове авто, а майбутнє здорожчання розцінили, як сигнал до купівлі. А також типове ринкове правило: якщо сьогодні предмет коштує одних грошей, а завтра зросте в ціні - значить, треба брати. Інформатор відвідав столичні автосалони та довідався, чи добре ті підготувались до навали клієнтів, та й чи є вона, та навала, взагалі.

Що станеться з ринком вживаних автівок

Обкладати 15% збором нові та вживані легковики, які підлягають першій державній реєстрації, запропоновано у проєкті закону №11416, що 18 квітня з’явився у переліку зареєстрованих у ВР документів. Згідно з ним, додатковим збором обкладуть усі легковики, що перетинатимуть кордон України (нові та "свіжопригнані" вживані). Обчислювати розмір податку будуть, відштовхуючись від вартості легковика, яку визначать відповідно до договорів купівлі-продажу, міни, довідок митних органів, акта експертної оцінки авта - тобто, досить широкого переліку документів.

Але, за словами експертів Інституту досліджень авторинку, і без додаткових податків чи зборів наявна система оподаткування імпорту нових/вживаних автівок з ДВЗ досить складна. Покупець сплачує мито, акциз, ПДВ, збір до Пенсійного фонду. А у випадку з тими-таки "битками" - ще й низку супровідних платежів: доставлення, страхування, митно-брокерські послуги, сертифікацію, банківські комісії.

"Додавання ще одного досить значного збору призведе до ще більшого уповільнення сегмента імпорту легковиків з пробігом, який зараз і без того працює з удвічі меншими темпами (близько 20 тис. авто в місяць), проти того, які були у довоєнні часи (+50 тис. авто в місяць)", - кажуть у Інституті досліджень авторинку.

А що відбувається на ринку нових авто

Дилери нових автівок також не в найкращому стані: не всі заводи охоче відвантажують авта до країни, де ведуться активні бойові дії. У Києві вже були прецеденти, коли уламки ракет шкодили самі автівки, а на Подолі під час одного з обстрілів напочатку 2024 року спалахнув цілий автосалон (автівки, що були в ньому, згоріли).

У Ford хизуються: новенькі авта є, і чимало, причому придбати їх можна "хоч прямо зараз"
У Ford хизуються: новенькі авта є, і чимало, причому придбати їх можна "хоч прямо зараз"

Інформатор завітав до кількох автосалонів на столичній Почайні. Так, у салоні Ford консультанти розповіли нам, що можуть приганяти зі США не лише "базові" авта, а й різні модифікації, і навіть автівки інших брендів - наприклад, Cadillac.

"На нашому майданчику наразі чимало автівок, їх можна купити просто зараз: із розтермінуванням, або у лізинг. Також в нас є більші майданчики, розташовані в області, і навіть близько до кордону, де ще більше автомобілів", - розповідає консультант салону.

Збільшеного попиту у Ford не побачили, візуально всередині салону було не більше клієнтів, ніж зазвичай (4-5 осіб вивчали характеристики автівок та переглядали шоу-кари). А от у салоні Volvo ситуація була трохи інакшою. Всередині приміщення клієнтів було також небагато. Але автівки виїжджали на тест - драйв, і таких було чимало.

"Дуже багато автівок їде на тест-драйви, і вони викуповуються, коли повертаються до салону. Наплив клієнтів збільшився приблизно на 25%, але якоїсь приголомшливої кількості продажів поки немає", - розповіли Інформатору консультанти.

Китайські MG поки не відчули на собі підвищення попиту, а у Volvo кажуть, що автівки стали частіше купувати просто з тест-драйву
Китайські MG поки не відчули на собі підвищення попиту, а у Volvo кажуть, що автівки стали частіше купувати просто з тест-драйву

У Toyota майже не лишилося автівок, а ті, що є - дешеві й нецікаві

Найцікавішою є ситуація в автосалоні Toyota та преміального бренду Lexus. Тут менеджери повідомили Інформатору, що за останній тиждень в них розібрали практично усі автівки з більш-менш преміальними/топовими комплектаціями. Нині навіть на стоянці за салоном лишились лише найпростіші моделі, у комплектації Active з тряпчаним салоном.

"У наявності майже нічого не залишилося. Треба чекати - або з регіонів, під замовлення, з великих майданчиків. Або з заводу, по квотах: на кожен автосалон в рік приходиться певна кількість квот на топові та особливі комплектації, і, якщо кількість таких квот перевищено - поставка відбудеться лише за рік-півтора", - розповів нам менеджер автосалона.

Аналогічною, кажуть, є ситуація в автосалонах Mercedes-Benz. Але там "так завжди": кількість автівок, особливо у топових комплектаціях, у їхніх салонах завжди обмежена, і їх швидко розкуповують клієнти.

Найбільше автівок розкупили у Toyota: залишились лише самі невигідні та дешеві комплектації
Найбільше автівок розкупили у Toyota: залишились лише самі нецікаві та дешеві комплектації

У Інституті досліджень авторинку підтверджують: в автосалонах нині є дефіцит певних моделей, або, щонайменше, - їхніх версій чи комплектацій. Все це стримує обсяги проданих нових авто. Також бажає кращого кредитна підтримка. Тож якщо до цього додати ще +15%, також слід очікувати істотного зниження продажів, відповідно й податкових надходжень.

Німці з BMW поїхали з Куренівки: чому баварська марка покинула популярний автосалон у Києві

Нагадаємо, днями Інформатор розповідав, що у Києві виставлено на продаж будівлю на Куренівці, де донедавна розміщувався автосалон АВТ Баварія (марка BMW). Довге триповерхове приміщення площею 6,5 тис. кв.м стоїть порожнім досить довго. Ймовірно, рішення про переїзд було прийнято ще задовго до того, як під час нищівної ракетної атаки вранці 2 січня 2024-го було знищено аналогічні автосалони інших марок разом з автівками, розташовані в кілометрі звідти, на вул. Семена Скляренка.

Також нещодавно ми розповідали курйозну історію про киянина, який викликав поліцію просто через те, що забув, де припаркував власну автівку. Оперативники обстежили прилеглу територію та знайшли автомобіль на сусідній вулиці. Порушника притягнули до відповідальності за хибний виклик - забудьку доведеться сплатити штраф від 850 до 3400 грн.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Informator.ua Україна на часі Youtube