Антимонопольний комітет просить КМДА прибрати основи для недоброчесної конкуренції, дозволивши іншим банкам також брати участь у проєкті "Картка киянина", і просить покарати "Ощадбанк" за агресивний маркетинг
Антимонопольний комітет України постановив відв'язати Картку киянина від "Ощадбанку". Причиною став почасти нав'язливий сервіс банку, почасти - його агресивний маркетинг. Кияни багато раз скаржилися на банк до КМДА, втім, чиновники ніяк не реагували на їхні звернення - відтак, ситуацію владнали в АМКУ.
Як повідомила прес-служба АМКУ, орган надав рекомендації КМДА, метою яких є запобігання порушенню законодавства про захист економічної конкуренції. У повідомленні зазначено, що положення про електронні картки було розроблене ще у грудні 2018-го. В них містяться положення про те, що банки, які беруть участь у проєкті, не можуть відмовляти в прийнятті документів тим, хто має право отримати відповідні картки, та не може нав'язувати свої банківські продукти.
Втім, у АМКУ зазначили, що кияни неодноразово скаржилися як на спроби нав'язати їм додаткові послуги (скажімо, відкриття кредитних ліній), так і на вимогу оформлювати пенсійні рахунки лише в "Ощадбанку". А деяким скаржникам навіть відмовляли у оформленні самої Картки киянина. Втім, кажуть в АМКУ, у Київській міськдержадміністрації не вжили жодних заходів, щоб допомогти киянам.
"Це може призвести до встановлення невигідних умов обслуговування та до вчинення банками-учасниками проєкту дій, що містять ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції", - зазначили у АМКУ, рекомендувавши КМДА "вжити заходів".
Нагадаємо, восени 2023 року Інформатор звертався до АМКУ з запитом про те, чому Картку киянина можна відкрити лише в Ощадбанку. Втім, відповісти нам на це питання у Комітеті не змогли. Чиновники спрямували його до розгляду в межах повноважень до КМДА. Там також вказали, що в період із червня 2016 року по грудень 2021 року вищезазначений банк займав монопольне становище на ринку послуг із відкриття та ведення карткових рахунків власників муніципальних карток у межах міста Києва.
Також ми розповідали, що за наявності в дитини прописки у столиці немає необхідності підтверджувати її "київське" походження Карткою киянина. Втім, такі вимоги час від часу звучать з боку адміністрації дитсадків. Відтак, батьки можуть надсилати таке підтвердження у досить вільний спосіб - скориставшися особистим кабінетом батьків, додавши туди картку, чи принісши її особисто. Таким чином батьки можуть зекономити майже 5 тис грн - це базова допомога, що нараховується на кожну дитину-киянина (люди з-поза столиці мають сплачувати її окремо).
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.