5 сфер, де штучний інтелект вже захопив міцні позиції

5 сфер, де штучний інтелект вже захопив міцні позиції

Тема штучного інтелекту (ШІ) давно є популярною у творчості письменників-фантастів. Найбільш сюжетною вважається лінія, в якій ШІ, досягнувши певної точки розвитку, скидає людину з її трону, і стає головною рушійною силою планети. Фантастичні твори попереджають людину про наслідки розвитку ШІ, про якусь точку неповернення, після якої машини не захочуть залишити владу в руках людства.

Ми зараз живемо в тому часовому проміжку, коли ШІ знаходиться в активній фазі свого розвитку. Саме в цей період вчені у фантастичних картинах вбивають свою «роботодитину», щоб в майбутньому не нашкодити людству.

Отже, що в питанні розвитку ШІ ми маємо на сьогодні і які передумови простежуємо в майбутньому?

У наші дні будь-який ШІ – локальний, про створення глобальної системи поки говорити рано. Може це і є та риса, за яку заходити не слід, адже далі на нас може очікувати те, про що попереджають фантасти? Все можливо, а поки познайомимося з основними сферами застосування ШІ в сучасному світі.

Голосовий помічник

Брати та сестри знаменитих Siri й Аліси активно працюють в банках, страхових компаніях, в офісах операторів мобільного зв'язку, а також у багатьох інших організаціях. Вони здатні ретельно відсортувати звернення клієнтів, перш ніж ті дійдуть до «живого» оператора. Це зручно для компанії, але категорично незручно для користувачів. Проблема в тому, що оператору-людині свою проблему можна пояснити, як то кажуть, «на пальцях». Оператор-машина з такими аргументами вас гарантовано не зрозуміє. У підсумку роботу все ж таки доведеться перенаправити вас на «живого» оператора, при цьому всі учасники процесу втратять багато часу. Але це тільки в тому випадку, якщо проблема клієнта виявиться непідвладна голосовому помічнику, в найпростіших випадках штучний інтелект з цими завданнями справляється досить швидко.

Онлайн-торгівля

Фінансовий сектор одним з перших став застосовувати штучний інтелект і зараз нікого не дивує, що більшість великих корпорацій і великих міжнародних компаній з різних сфер бізнесу, таких як багатонаціональний меблевий рітейлер IKEA, онлайн-туристичне агентство Booking.com або онлайн-покер рум PokerStars, щодня проводять мільйони автоматичних транзакцій. Люди все частіше користуються смартфонами при оплаті послуг і товарів. Нині на високі рейтинги можуть розраховувати тільки ті магазини, які застосують у своїй роботі алгоритми ШІ. Згадайте, адже ви не раз стикалися з тим, що здійснювали покупки тільки тому, що та чи інша продукція з'явилася у вас в розділі «Рекомендоване» або «Схожі товари». В цьому і полягає робота ШІ в онлайн-магазинах. Він аналізує ваші інтереси та потреби й підбирає ті товари, які вам, скоріш за все, цікаві.

Далі за всіх в цьому питанні зайшов один з найвідоміших у світі інтернет-магазинів Amazon. У компанії розробили інструмент, який дозволяє доставити покупцеві товар ще до моменту замовлення. Річ у тому, що алгоритм проаналізував колишню поведінку покупця, його інтереси й wish-листи, і вирішив за нього, який товар пора замовляти. Якщо машина не вгадала, і людина не захоче забирати товар, служба відправить його назад. Мета проєкту – додаткове скорочення часу доставлення.

Реклама

5 сфер, де штучний інтелект вже захопив міцні позиції 1

ШІ під силу проаналізувати наші бажання. Відповідно до цих знань, він може пропонувати конкретній людині конкретний продукт. Ми стикаємося з цим щодня, гортаючи стрічку в соціальній мережі або користуючись браузером для пошуку тієї чи іншої інформації. Варто тільки клацнути на пропозицію освоїти спеціальність Data Science, як вас тут же «завалять» десятком онлайн-курсів з навчання інноваційним професіям: роботу невтямки, що ви «просто подивилися». І так з усім: купити машину, встановити котел, завести собаку – ті теми, що нас цікавлять, фіксуються штучним розумом рекламної служби. З'явився цілий напрямок маркетингу, так званого таргетингу – ось де дружба з ШІ послужить добру службу.

Тема не нова, нас вже не лякає те, що поведінка людини в мережі під чуйним наглядом розумних машин. Але рекламники пішли далі. Одне з рекламних агентств запустило проєкт спеціально для магазину побутової техніки «Ельдорадо». Особливість проєкту полягає в тому, що програма відстежує не тільки інтерес потенційного клієнта до того чи іншого продукту, але і його реальну цінність як покупця. Річ у тому, що алгоритм відсіває тих користувачів, які переходять за посиланням, але ніколи нічого не купують.

Враховуючи той факт, що замовник платить рекламній службі за кожен клік, витрати на рекламу з подібним алгоритмом істотно скорочуються. Агентство позбулося непотрібних «клікерів», направивши рекламу на більш серйозних представників аудиторії. Для реалізації даного алгоритму потрібно ґрунтовно вивчити поведінку людей в мережі. Але до цього ми вже, здається, звикли.

Медицина

Одна зі сфер, в якій ШІ активно залучений зараз і має безмежні перспективи застосування в майбутньому. В цей час в галузі охорони здоров'я запущено не менше 90 стартапів із застосуванням ШІ.

Прикладом успішного використання ШІ в медицині служить його активне впровадження в процес аналізу результатів комп'ютерної томографії. ШІ дозволяє виявляти відхилення, вказуючи на можливі захворювання. Так, наприклад, ШІ здатний виявити в людському організмі пухлину.

Промисловість

ШІ може аналізувати дані IoT з виробничої ділянки, одержувані від підключеного обладнання, і прогнозувати завантаження і попит за допомогою рекурентних мереж — особливого виду мереж глибокого навчання, використовуваних для роботи з послідовними даними.

Замість висновку

Ми перерахували далеко не всі області застосування ШІ. Насправді процес його впровадження в нашу з вами повсякденну діяльність настільки масштабний, що незабаром ми не будемо сприймати участь штучного розуму в нашому житті як щось неймовірне.

Швидше за все, зміниться і наше ставлення до незворотної експансії ШІ в нашу з вами реальність. Ми перестанемо боятися роботів, адже їх основна функція – позбавити нас від ряду робіт, на які ми витрачаємо неймовірну кількість дорогоцінного часу. Чи не краще присвятити цей час сім'ї, мистецтву та саморозвитку?

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.