Прощавай, метро на Троєщину: замість підземки мостом-довгобудом в Києві можуть запустити швидкісний трамвай

Читать на русском

У Києві все частіше звучать думки про необхідність відкласти дороговартісне будівництво саме лінії метро на Троєщину, а замість цього - запустити швидкісний трамвай, який зможе ходити аж до Центрального залізничного вокзалу

Читать на русском
Замість метро Подільським мостом у Києві можуть запустити трамвай
Подільсько-Воскресенським мостом можуть запустити швидкісний трамвай - власне, він і є у проєкті, який днями публікували ЗМІ

У Києві все частіше звучать думки про необхідність відкласти дороговартісне будівництво саме лінії метро на Троєщину, а замість цього - запустити швидкісний трамвай, який зможе ходити аж до Центрального залізничного вокзалу

Тунель, що будується для з'їзду транспорту з Подільсько-Воскресенського мосту в бік вул. Оноре де Бальзака під залізничним полотном, є не автомобільним, а призначеним для руху трамваїв. Саме так він позначений у проєкті будівництва мосту, що було днями оприлюднено у ЗМІ. І саме експлуатація трамвайної лінії значиться у цільовому призначенні ділянки, на якій розташовується проїзд. Відтак, мова може йти про продовження швидкісного трамвая з Троєщини до Контрактової площі - а про метро на мості-довгобуді доведеться забути, принаймні, на якийсь час.

Проїзд буде автомобільним обмежений час

Відкриттям поділилися експерти з ГО "Пасажири Києва" у соцмережах. Йдеться про тунель, що має прорізати залізничне полотно між Русанівськими Садами та Райдужним масивом: ним має їхати транспорт з Подільсько-Воскресенського посту в бік вул. Оноре де Бальзака. Ба більше, міський голова Віталій Кличко, а також очільник транспортного Департаменту Руслан Кандибор обіцяють запуск повноцінного руху автівками мостом-довгобудом до кінця літа. До споруди мають добудувати з'їзд на 2 смуги в бік вул. Бальзака (по смузі у кожен бік) - він і проходитиме під залізницею.

Так виглядатиме розв'язка на лівому березі: поки що замість естакад проїздом слугуватиме тунель під залізницею. Проєкт від The Village
Так виглядатиме розв'язка на лівому березі: поки що замість естакад проїздом слугуватиме тунель під залізницею. Проєкт від The Village

От тільки цей проїзд буде автомобільним лише на певний час, стверджують у ГО "Пасажири Києва": сам міст має 6 смуг руху, і від вул. Бальзака до нього має примикати 750-метрова естакада над залізницею. Аналогічну розв'язку тягнутимуть в бік проспекту Алішера Навої.

"А от тунель, який зараз будують, не призначений для авто. Його немає в оприлюдненому проєкті будівництва. Відповідно до даних кадастру, ділянка має використовуватись "для будівництва, експлуатації і обслуговування ІІ-го пускового комплексу трамвайної лінії швидкісного руху та обслуговуючих споруд з житлового масиву "Вигурівщина-Троєщина" до просп. Возз'єднання, а право на ділянку площею 12 га зареєстроване за КП "Київелектротранс" (попередник КП "Київпастрансу"), - зазначають "Пасажири Києва".

Як зможе пройти трамвайна колія

Ідея така: після добудови повноцінної естакади, коли потреба у саме автомобільному проїзді відпаде, - розглянути можливість продовження Лівобережної лінії швидкісного трамвая з Троєщини через тунель по метрорівню мосту до Контрактової площі. Саме такі дії пропонували експерти World Bank в рамках проекту TRT (Troyeshina Rapid Transit), їх же сповідує ексспівробітник Дептрансу КМДА, транспортний інженер Віктор Петрук. У коментарі The Village він зазначив, що, оскільки рух саме метромостом вдасться запустити не раніше, ніж 2037 (а то й 2040) року, буде логічніше створити у складі мосту систему легкого рейкового транспорту - це має бути швидкісний трамвай або метротрам.

"Щоб це зробити, треба об’єднати лінію лівобережного швидкісного трамваю (на Троєщині), який підходить по вулиці Бальзака до залізниці, і вивести її [лінію] на Подільський міст, а потім пустити на правобережну трамвайну мережу. Тобто створити цю лінію, використовуючи наявну трамвайну інфраструктуру міста, а Подільський міст лише стане сполучною ланкою", - зазначив Петрук у коментарі The Village.

ГО "Пасажири Києва" підрахували, що вартість полегшеного, "трамвайного", варіанту коштуватиме бюджету близько 3 млрд грн, і може зайняти до 3 років. У той час, як складний варіант з метро коштуватиме близько 70 млрд грн (разом з рухомим складом) і займе 10-15 років. Крім того, додають фахівці, після реконструкції вул. Дмитрівської та Глибочицької трамваї зможуть легко долати відстань з кінця Троєщини аж до Центрального залізничного вокзалу.

Під час будівництва "довгобуду" у гавані замурували коштовну яхту

Зазначимо, що Інформатор днями знайшов у Києві яхту, яку "замурували" під час будівництва Подільсько-Воскресенського мосту. Власник судна витягнув його на зимівлю з води, але за час, поки Дніпро та притоки були несудноплавними, будівельники встигли звести опори та конструкції мосту - зрештою, суденце так і залишилося на березі протягом вже більше, ніж 15 років. Кому саме належить яхта, невідомо, втім, власник все одно не зможе вивести судно на Дніпро через заборону судноплавства з початку військового вторгнення росії.

А після запуску автобусного маршруту №111, що курсує від ст.м. "Лівобережна" до ст.м. "Площа Українських Героїв" (колишня Льва Толстого), широко анонсованого міським головою, Інформатор вирішив відвідати сам міст - та проїхатися цим самим автобусом. Наше враження у одній фразі виглядає так: Кличко відкрив "туристичний маршрут довгобудом". А тим, хто хоче дізнатися більше, слід прочитати репортаж Інформатора цілком.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.