Власник колеса огляду на Подолі погодився на демонтаж - атракціон залишає Контрактову

Кияни ламають списи у соцмережах: для одних атракціон став прикрасою району, для інших - грубим порушенням історичного середовища

колесо огляду Поділ Контрактова площа
Офіційно причин демонтажу дві: відсутність необхідних дозволів та незадовільний стан дерев'яних брусів в основі конструкції

Доля одного з найпомітніших атракціонів столиці вирішена - днями його демонтують. Прокуратура визнала колесо огляду на Подолі небезпечним через прогнилі дерев’яні опори, на яких стоїть конструкція. Тепер обговорюють, чи залишиться воно в місті, але вже  в іншій локації.

Атракціон на Контрактовій площі вже закрито, але місто не відкидає можливості його повернення на новому місці. У Департаменті територіального контролю КМДА заявили, що власник погодився демонтувати конструкцію власними силами. Водночас тривають переговори про іншу потенційну локацію для атракціону.

Ключовим чинником для такого рішення стала оцінка технічного стану основи конструкції, проведена за ініціативою прокуратури. Слідчі встановили, що опори 43-метрового колеса тримаються на дерев’яних брусах, які втратили міцність і можуть не витримати навантаження. У зв’язку з цим Подільська окружна прокуратура звернулася до суду з вимогою заборонити експлуатацію атракціону.

Представники департаменту наголосили, що неодноразово видавали приписи про демонтаж. Останній документ датований 22 грудня, після чого було складено адміністративний протокол на власника. При цьому сам атракціон не визнавали аварійним: у жовтні 2025 року він успішно пройшов технічне випробування.

Згідно з актом, складеним експертно-технічним центром, під час перевірки в роботі оглянули всі механізми, кріплення та прилади безпеки. Експлуатація колеса, за висновками інспекторів, можлива відповідно до паспортних характеристик. Жодних тріщин або залишкових деформацій металу виявлено не було.

На цьому тлі спливла ще одна причина демонтажу - відсутність необхідних дозволів. Як з’ясувалося, атракціон роками працював на умовах тимчасового розміщення і втратив чинність контрольної картки ще торік. Внаслідок цього двом посадовцям КМДА - директорці земельного департаменту та керівнику департаменту територіального контролю - оголошено підозру через бездіяльність.

Інформація про демонтаж викликала шквал коментарів серед киян, які емоційно обговорюють ситуацію в соцмережах. Частина мешканців столиці називає атракціон символом площі й не погоджується з його знесенням. Інші вважають колесо візуально недоречним і підтримують його перенесення в інше місце.

Серед аргументів “за” - естетика, емоції й привабливість для туристів, особливо ввечері, коли конструкція підсвічується. Серед аргументів “проти” - близькість до історичних фасадів, недоліки встановлення та проблеми з документами. При цьому обидві сторони згадують приклади з інших європейських міст, але кожен - на свою користь.

Поки урбаністи вигадують, як "оживити" Контрактову площу, забудовники зводять новий комплекс у кількох кварталах від нього

Нагадаємо, що напередодні Інформатор розповідав про наміри урбаністів виступити із пропозицією про те, як можна "оживити" Контрактову площу - перлину Подолу. Її пропонують перетворити на яскравий та інноваційний простір, а автором ідеї є данський урбаніст Мікаель Колвілл-Андерсен, який вже долучався до перевтілення столиці на сучасний міський простір.

Також ми писали, що на Подолі відновлюється реалізація проєкту Ріхерт&Парк у межах вулиць Нижньоюрківська, Кирилівська та Мильного провулку, будівництво якого було призупинено на початку повномасштабної війни. За цей час забудовник переосмислив початкову концепцію будівництва на території колишньої цегельної фабрики, а пізніше – броварні Михайла Ріхтера (Ріхерта) на вул. Кирилівській, 35.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Україна на часі Youtube
Інформатор у
телефоні 👉
Завантажити