У глечиках і півниках: у Василькові під Києвом відкрили Сільпо з інтер’єром у стилі місцевої майоліки

Новий супермаркет став даниною місцевій керамічній традиції, яка переживала розквіт у середині ХХ століття

ТРЦ Сільпо васильківська майоліка
Українська майоліка має давню історію, і Васильків є одним із найвідоміших осередків гончарства

У Василькові під Києвом відкрився новий “Сільпо”, оформлений у стилі місцевої керамічної традиції - знаменитої васильківської майоліки. Мережа не припиняє вражати  концептуальними інтер’єрами, що стають повноцінними артпросторами. Цього разу “Сільпо” продовжує традицію васильківської майоліки - одного з найвпізнаваніших стилів української кераміки, що виробляється з гончарної глини, вкрита поливою чи розписана керамічними фарбами і випалена за температури близько тисячі градусів.

Оновлений супермаркет “Сільпо”відкрився у Василькові на вул. Соборній, 64/1, повідомляє Українська рада торговельних центрів. Інтер’єр магазину побудований навколо знайомих образів: півників, глечиків, тарелей та фантастичних звірів. Багато з них - точні відтворення за ескізами художників, які протягом десятиліть працювали на місцевому заводі.

На вході до “Сільпо” відвідувачів зустрічають півники та великі колони у формі глечиків із ручним розписом. Центральне місце в залі займає гончарне коло, що обертається, та оточене світильниками у формі глиняних глечиків. Стіни оздоблені декоративними тарелями з авторським орнаментом, а поруч розміщено QR-коди з історіями митців.

Флористичні мотиви простежуються не лише на посуді, а й на стінах, колонах та вивісках. Над відділом кулінарії й м’ясним розміщені розписи у стилі майоліки, а самі зони оформлені дерев’яними елементами з декоративними фігурами. Помітна також скульптура півня у жовто-синіх кольорах, підвішена над одним із касових проходів.

трц 1
Майоліка є одним з найбільш поширених і художньо цікавих різновидів декоративного мистецтва, що має дуже давню історію

Окрім оформлення, супермаркет пропонує асортимент свіжої садовини, городини, випічки та крафтових продуктів з проєкту “Лавка Традицій”. Діє послуга видачі онлайн-замовлень Silpo Point, доступні сервіси з підготовки м’яса до грилю та чистки риби. Магазин працює щодня з 8:00 до 23:00.

Васильківська майоліка має довгу історію. Усе почалося 1928 року, коли у місті з ініціативи 16 гончарів створили артіль “Керамік”. Спочатку вона виробляла побутові речі - миски, горщики, макітри. З 1931 року почали використовувати ангоби, національний орнамент і декоративні форми, що наблизило продукцію до майоліки. 

У 1960-х підприємство стало одним з провідних центрів художньої промисловості України. Його вироби експонувалися на виставках, зокрема, й за кордоном, а тарелі, скульптури і глечики продавали в магазинах по всій країні. Справжнього розквіту майоліка зазнала у 60–80-ті роки завдяки митцям, які розробляли зразки для серійного виробництва. 

Центральне місце в залі займає гончарне коло, що обертається, та оточене світильниками у формі глиняних глечиків
Центральне місце в залі займає гончарне коло, що обертається, та оточене світильниками у формі глиняних глечиків

Серед них - Сергій Денисенко, чия родина працювала з глиною шість поколінь поспіль. Його роботи зберігаються у приватних колекціях у Канаді, США, Німеччині та Франції. Традицію підтримує його син, а нині - йонук. Зберегти ці історії та показати їх широкій аудиторії  - одна з ідей нового магазину.

Тим, хто хоче більше дізнатися про місцеву керамічну традицію, варто також відвідати музей васильківської майоліки. Він створений приватною колекціонеркою Людмилою Шкульковою та налічує понад півтори тисячі експонатів. Наразі майоліка не має офіційного статусу культурної спадщини, але зусилля громади, дизайнерів і бізнесу дають їй нове життя.

У Києві відкрився “Сільпо” у стилі Барбі та дизайнерський магазин із Задзеркаллям

Інформатор розповідав, що у січні і Дніпровському районі Києва відкрився новий супермаркет “Сільпо”, який миттєво охрестили “магазином Барбі” за рожевий колір, який тут усюди. Формат магазину передбачає можливість подивитися на світ крізь рожеві окуляри, а інтер’єр - суцільне нагадування про важливість турботи про себе.

Також ми писали про відкриття дизайнерського магазину мережі “Сільпо” у Святошинському районі. Локація з казковим оформленням містить дзеркала, воду і лід, що забезпечують неповторний ефект через гру світла та відображень. А головну роль у цікавому оформленні магазину відіграють роботи відомої фотохудожниці Марти Сирко, створені спеціально для цього проєкту.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Головна Актуально Україна на часі Youtube
Інформатор у
телефоні 👉
Завантажити