Прес-реліз по любові. Яким повинен бути текст, щоб сподобатися журналістам?, - #DeadlineUA

Прес-реліз по любові. Яким повинен бути текст, щоб сподобатися журналістам?, - #DeadlineUA

Щодня журналісти провідних ЗМІ отримують десятки, а то і сотні прес-релізів на пошту. Іноді шедеври піарників настільки недоречні, що редактори видань нерідко викладають такі «перли» в соцмережах без вказівки джерела. Меми про PR-дурниці теж не рідкість в Інтернеті. Як не стати об'єктом насмішок або незадоволення ЗМІ і написати той реліз, який сподобається і буде опублікований? Начебто, за десятки років правила залишилися тими ж. Але слідують їм не всі. Команда медіа-платформи з пошуку фактури для журналістів Deadline.com.ua склала чек-лист, щоб все стало зрозумілішим.

Прес-релізи бувають декількох видів, якщо розрізняють їх за типом інформаційного приводу:

Анонс - інформація дається про подію, яка тільки має відбутися. Це може бути прес-конференція, презентація, виставка, концерт, відкриття офісу, відкриття об'єкта чи інша подія. Анонси розсилаються заздалегідь - за тиждень і кілька днів до події, щоб журналісти встигли акредитуватися і внести відвідування події в свої плани. Приклад: Фотосесія до соціальної фотовиставці «Подивися в мої очі. Моя історія боротьби з раком».

Аналітичний реліз - це матеріали проведених досліджень. Важливо, щоб дослідження спиралися на великий обсяг даних або відомі джерела. Приклад: Аналітики медіа- платформи Deadline з'ясували, які теми найбільше хвилювали українців за останні півроку.

Прес-реліз-новина (ньюс-реліз) - несе в собі інформацію про вже виконану подію. Тут можна додати і короткі коментарі діючих або зацікавлених осіб. Приклад: Інформаційний прес-реліз - зазвичай в ньому говориться про поточний подію або фактах, або новий поворот, припускаючи, що суть цієї події вже відома. Приклад: На ЮУАЭС началась подготовка к созданию комплекса по переработке РАО.

По каналах розповсюдження:

  • Класичний реліз, відправлений по електронній пошті
  • Реліз-анонс, відправлений особисто, звичайно, разом з презентом класичної поштою (практикується в фешн-індустрії)
  • Відео-звернення
  • Публікація на офіційному сайті
  • Поширення безпосередньо на подію, заході
  • Сьогодні в зв'язку з впливом соціальних мереж, за офіційні прес-релізи можуть зійти не тільки поширювані релізи, але і твіти від офіційних осіб і відеозвернення в блогах.

  1. Структура релізу

Структура релізу дуже проста, але її нерідко порушують. Тема (її завдання - привернути увагу журналіста, відобразити найяскравішу частину, він повинен «продати» ваш реліз), після заголовка йде лід - короткий абзац, в якому коротко описується головна думка релізу. В основній частині релізу зазвичай описується що, де, коли і з ким сталося. Також викладаються важливі статистичні цифри, факти, при необхідності, даються посилання на джерела інформації.

  1. Тема

Тема - найсмачніше в прес-релізі. Він повинен «продати» ваш текст ще до того, як журналіст прочитає його повністю. Зрозуміло, що корпоративна етика, частіше за все н допускає вільностей, але цікавий заголовок, точно, основа успіху. У редакціях існують фахівці, які займаються заголовками. Але якщо журналістам сподобається, то вони можуть його використовувати.

Приклади гарних заголовків:

  1. Основне повідомлення

Основне повідомлення не може бути занадто довгим. У журналіста є кілька хвилин на те, щоб оцінити якість релізу. Це схоже на вибір продуктів в магазині, де на ухвалення рішення йде всього кілька секунд. Не забудьте включити в основне повідомлення цитати власника або топ-менеджменту компанії або думка сторонніх експертів. Не давайте голослівних оцінок, підкріплюйте все висновки фактами і цифрами, даними офіційної статистики або думками компетентних експертів.

  1. Стиль і відповідність аудиторії

Зрозуміло, що стиль новин і матеріалів на жіночому порталі та на порталі інформаційного агентства буде різним. І якщо новина про презентацію зі світу фешн-індустрії, то описана вона буде відмінним від ділового стилем. Краще відразу розділити ЗМІ на групи, в яких дотримуються одного стилю подачі інформації і написати різні релізи для різних категорій. Так, це займе у вас більше часу. Але результат буде на 25-30% краще.

  1. Додаткові матеріали

Додатком до релізу можуть бути фотографії спікерів або продукції, посилання на медіа-кіт, посилання на правові документи, посилання на архів для фото або відео в хорошій якості, посилання на розділ сайту і багато іншого. Тут теж діє правило: краще менше, але краще. Не треба давати все, якщо це не є необхідним і буде сприйнято журналістом як спам. Найчастіше, вони просять про додаткові матеріали самі. Але для цього в компанії повинен бути відповідний архів, щоб якомога швидше допомогти співробітнику ЗМІ.

  1. Контакти

Не забувайте про актуальні контакти в тілі листа або в тілі релізу. Якщо повідомлення термінове або зачіпає інтереси великої кількості людей, дайте телефон керівника або гарячої лінії. Представники влади часто підписують релізи у форматі Іванова І.І. і потім зовсім незрозуміло, як звертатися до людини, який це написав. Використовуйте повні дані без скорочень, дайте посилання на соцмережі або актуальне відео, якщо це доречно.

Чек-лист: Чи правильно ви розсилаєте прес-релізи?

  • Не розсилайте релізи занадто часто, тільки якщо це не анонси, дійсно важливі повідомлення
  • Намагайтеся не набридати журналістам питаннями, коли опублікують реліз. Якщо він цікавий, то до вас звернуться.
  • Не розсилайте релізи у вихідні і після закінчення робочого часу, якщо новина не потребує термінового оприлюднення
  • Не розсилайте один і той же реліз кілька разів, тільки якщо не зроблено в розсилці помилку
  • Пишіть індивідуальні листи тим, кому такі релізи дійсно підходять по тематиці

Платформа Deadline була створена для спілкування журналістів і експертів і отримання від них якісної інформації. Іноді, журналістам буде зручніше самим шукати потрібні прес-релізи, ніж отримувати нескінченний спам на пошту.

Прес-релізи, незважаючи на очевидну рекламну мету, можуть бути не пов'язані з продажами. Наприклад, громадські організації роблять розсилку для ЗМІ, щоб привернути небайдужих людей. Вони не отримують прибутку, адже не пропонують послуги, але завдяки прес-релізам можуть знайти волонтерів.

«Ті, хто вірять, що прес-реліз помер, по-справжньому не знайомі з особливостями роботи медіа середніх і великих редакцій. Офіційні повідомлення передаються на брифінгах і конференціях, розсилаються через засоби зв'язку вже більше 100 років в цивілізованому світі. Рішення про публікацію інформації в пресі приймає видання. Новини поширюються швидко, якщо події описуються цікаво і повно, з цифрами. На ресурсі Deadline ми концентруємо прес-релізи бізнесу, допомагаючи передавати новини в медіа. Для піарників і інших користувачів ресурсу цей функціонал безкоштовний» - коментує Олександра Стельмахова, один з керівників української медіа-платформи Deadline, завданням якої є робота з прес-релізами, збір коментарів і новинної фактури для журналістів.

В Україні не менше 200 якісних піар агенцій, які обслуговують в середньому від 5 до 30 клієнтів і близько 100 тисяч піарників, що пишуть статті та коментарі для преси. Щоб виконати додатковий KPI Reach+ та розказати про себе або бренд безкоштовно завітайте на Deadline.com.ua!

--

Інформуємо, що 05 червня о 12:30 в Києві, в медіацентрі “Інформатор Київ” відбудеться прес-конференція проекту партнера Асамблеї Докторів Наук із Державного Управління – медіа-платформи Deadline.

--

Справка:

Що таке Дедлайн? Deadline.com.ua - перша професійна медіа-платформа для експертів і журналістів в Україні. Це безкоштовний для ЗМІ, сучасний сервіс для просування термінових запитів від ЗМІ, внутрішнім чатом для прямого спілкування ньюсмейкерів і журналістів. Для власників бізнесу, публічних діячів, інших експертів чи PR-керівників – це додаткова безкоштовна можливість виконати KPI та потрапити до статті або ефіру, просто за свою професійну думку і оперативність.

Головна Актуально Україна на часі Youtube
Інформатор у
телефоні 👉
Завантажити