Наймолодшого з літаків Антонова вдалося визволити з Києва через три з половиною роки – він застряг в Україні на початку війни
Літак Ан-124-100 Руслан, що наробив галасу 11 липня в Києві - у прямому і переносному сенсі, тепер базується в Німеччині. Він після тестових польотів має воз'єднатися з комерційним флотом компнії Antonov Airlines (Авіалінії Антонова), що нині базується в аеропорту Лейпцига. Евакуаційний рейс із Києва пройшов успішно.
Про це 11 липня повідомив інспектор з льотної придатності Державної авіаційної служби Федір Грищук. Він опублікував відео руління "Руслана" після приземлення у Лейпцигу та кілька фотографій зі стоянки Ан-124 у німецькому аеропорту. На кадрах можна помітити, що ніс літака тепер прикрашає девіз, який нагадує усьому світу про війну в Україні: Be brave like Irpin – “Будь хоробрим, як Ірпінь”.
"Літак Ан-124-100 UR-82073 вже у Лейпцигу. І хоча ще попереду тернистий шлях сертифікаційних випробувань, є надія побачити його в небі України. З новими двигунами, новою авіонікою, з розширеними умовами застосування!", - повідомив авіаексперт.
Ймовірно, під час битви 2022 року за Гостомель – базовий аеропорт Antonov Airlines - літак уникнув руйнувань, оскільки був на той момент в іншому місці на технічному обслуговуванні. Це міг бути Святошин, чи Жуляни, чи Бориспіль – даних про це немає. Так чи інакше, під час російських атак борт, на щастя, не постраждав.
Переліт за замовчуванням демонструє, що з транспортником "Антонова" все гаразд. Адже судячи із замітки Грищука, яку він залишив під відео з Ан-124, безпечним перебування борту у Києві не назвеш. Він міг бути вражений, зокрема, під час останнього обстрілу.
“Це неймовірно. Останнього разу ракета прилетіла близько, дуже близько. Але антонівці незламні! Не зважаючи ні на що літак в безпеці”, - йдеться у повідомленні.
Можливо, цей обстріл вплинув на рішення авіакомпанії терміново перекинути "Руслан" до Лейпцигу. Про це можна лише робити припущення - керівництво Антонов ніяк не коментувало переліт.
ЗМІ писали, що після вторгнення окупантів до Гостомелю авіакомпанія перенесла свою базу в Лейпциг, де наразі розміщено п'ять активних Ан-124. Ймовірно, борт UR-82073 буде шостим. У Лейпцигу українські транспортні літаки продовжують виконувати як військові, так і комерційні місії, перевозячи важкі вантажі по всьому світу.
Навіть якби Грищук не зробив свій допис, пункт призначення "Руслана" все одно вже знайшли у соцмережах. У ХХІ столітті нічого приховати неможливо - маршрут перельоту Ан-124 зафіксував сервіс Flightradar. А пасажири одного з рейсів, що вилітав 11 липня з Лейпцигу, сфотографували український борт на стоянці в аеропорту та виклали у коментарях. Там же зазначають, що цей "Руслан" - наймолодший із літаків Antonov Airlines.
“Це надзвичайно гарна новина для “Авіаліній Антонова”. Той літак застряг там, оскільки проходив капітальний ремонт на другому аеропорту “Антонова” під час вторгнення росіян. Неймовірна робота персоналу “Антонова” з повернення цього “крихітки” (їхнього наймолодшого “124” літака) в небо”, - пише David Ruslan.
Згідно з даними з авіапорталів, перший політ "Руслан" UR-82073, про який йдеться, здійснив 1993 року. А в експлуатацію його прийняли 1994 року. Індивідуальне Ім'я Be brave like Irpin він отримав у 2023 році. Цікаво, що виробником цього Ан-124 вказано авіазавод в російському Ульяновську, який теж виробляв ці машини.
Оглядач німецької газети BILD Юліан Рьопке назвав політ “Руслана” потужним сигналом опору путінським мріям про руйнування України. Він зазначив, що це перший цивільний літак, помічений над Києвом за останні 40 місяців.
Інформатор писав, що українські фахівці хочуть зібрати другий екземпляр легендарного літака "Мрія" - перший окупанти знищили під час наступу на Київщину взимку 2022 року. Наразі він нібито готовий на 70%, є всі основні частини. Примітно, що виготовили їх понад 30 років тому.
Також ми повідомляли, що найбільший та найпотужніший у світі літак "Мрія" було спалено у результаті атаки російських військ на аеропорт Гостомель під Києвом. Літак зазнав дуже серйозних пошкоджень і його відновлення коштуватиме понад 3 млрд доларів та вимагатиме тривалого часу.
Проте в Оборонпромі не впевнені, що наразі на це знайдуться кошти. Також про недоцільність такого кроку заявив заступник головного конструктора "Антонов" за проєктами Ан-124 та Ан-225 Анатолій Волнянко. Він послався на те, що вартість будівництва літака становить 500 млн євро і виділити таку суму державі в умовах війни накладно.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.