Кличко не жартує – міська влада дійсно хоче побудувати тунель з Оболоні на Троєщину: проєкт коштує міль’ярди

Читать на русском

У Департаменті транспортної інфраструктури підтвердили, що дійсно планують тунель на лівий берег

Читать на русском
Київ, інфраструктура
Будівництво тунелю в Києві - це мільярди гривень

У Департаменті транспортної інфраструктури підтвердили, що дійсно планують тунель на лівий берег

Наприкінці 2023 року мер Києва Віталій Кличко заявив, що тунель з Оболоні на Троєщину є проєктом Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури, яке й має його побудувати. Подібне будівництво тунелю в Києві потягне на сотні мільйонів доларів, або навіть не на один мільярд. Про це пише видання ТиКиїв.

 Все починалося з проєкту нової Великої Кільцевої дороги

Загалом навколо столиці мали побудувати 78 шляхопроводів, 2 мости та тунелі. У 2012 році було розглянуто та схвалено будівництво 5 автодорожніх тунелів у Києві, а саме: тунелю між "Лівобережною" та площею Перемоги; тунелю між вул. Фрунзе та вул. Чорновола; через Дніпро; південного тунельного переходу через Дніпро та автодорожнього тунелю від Наддніпрянського шосе до вул. Кіквідзе. Задум тоді оцінили у 1,4-1,5 млрд євро.

Проте, того ж року проєкт було заморожено. Лише у 2018-му його відродили: допомогти відбудувати окружну дорогу в обхід Києва тоді мала китайська корпорація CRBC, але з політичних причин співпраця припинилася.

Мер Києва наголосив, що будівництво трьох нових ділянок Великої Кільцевої дороги, яке місто проводило з 2016 року, є дуже важливим, оскільки таким чином дорогу підводять до майбутнього тунелю. Це дозволить запустити транзитний транспортний рух в об'їзд, щоб розвантажити вулиці Заболотного, проспект Науки, Південний міст, вулицю Теліги та Велику Кільцеву дорогу.

Де має бути тунель?

У Департаменті транспортної інфраструктури підтвердили, що дійсно планують тунель на лівий берег і зараз йде проєктування цього маршруту. Концепція полягає в тому, що тунель повинен починатися з Великої Кільцевої на Оболоні, відрізок якої добудували наприкінці 2023 року. Далі він проляже через Дніпро і винирне на житловому масиві Троєщина. Вихід з тунелю на лівому березі буде розділений на дві дороги, одна з яких піде на Бровари, а інша має проходити лівим берегом, щоб замкнути Кільцеву дорогу навколо Києва.

«Коли держава його побудує, зменшиться транспортне навантаження на дороги столиці та кількість транзитного транспорту, що прямує через центр міста та мости через Дніпро. Тунель також позитивно вплине на екологію в місті, зменшивши загазованість», - пояснив в інтерв'ю Віталій Кличко.

Будівництво цього транспортного переходу належить до компетенції Служби автомобільних доріг у Київській області. І у 2024 році стало очевидно, що для реалізації такого масштабного проєкту потрібно шукати та залучати державні кошти, оскільки місцевий бюджет фізично не зможе профінансувати таку дорогоцінну ідею.

Кличко не жартує – міська влада дійсно хоче побудувати тунель з Оболоні на Троєщину: проєкт коштує міль’ярди 1

Яка наразі вартість будівництва дорожнього полотна?

Новий маршрут протягнеться приблизно на 6,36 км. Головним питанням залишається вартість проєкту. На жаль, в Департаменті транспортної інфраструктури  не змогли надати інформацію про хоча б приблизну його собівартість, тому видання ТиКиїв звернулося до даних з відкритих перевірених джерел.

У 2019 році ексміністр інфраструктури Володимир Омелян заявляв, що кілометр дороги з "нуля" обходився місту у 1,5-2 млн євро. Але вже у 2021 році новий керівник відомства Олександр Кубраков повідомив, що середня вартість одного кілометра дороги в межах проєкту "Велике будівництво" становила 20,7 млн гривень.

Після майже двох років повномасштабної війни один із підрядників "Великого будівництва", власник компанії "Автострада" Максим Шкіля заявив, що торік собівартість дорожніх робіт зросла на 50%.

Отже, можна підрахувати, що 1 км дороги за проєктом "Велике будівництво" у 2024 році коштуватиме 31 млн гривень ($827 557), і це вартість тільки дорожнього полотна.

Якщо порівнювати з країнами ЕС, то середня вартість кілометра автостради у Болгарії становить 3,1 млн євро, Сербії — 5,5 млн євро, в Румунії — 6,3 млн євро, а в Греції — понад 10 млн євро. Такі дані навів міністр регіонального розвитку Болгарії у 2018 році. Ціни можна вважати актуальними й сьогодні, оскільки економіка цих країн досить стабільна.

В яку суму може обійтись сам тунель?

Порахуємо на прикладі гучного будівництва тунелю на Фарерських островах. Це об'єкт в 11 км із круговою розв'язкою, який будували три роки — з 2017 по 2020. Проїзд ним коштує 75 данських крон (345 гривень). Будівництво тунелю, що знаходиться на глибині понад 180 метрів від рівня Атлантичного океану, коштувало Королівству Данії приблизно 162 млн доларів.

Кличко не жартує – міська влада дійсно хоче побудувати тунель з Оболоні на Троєщину: проєкт коштує міль’ярди 2

У 2023 році Гонконг відкрив найдовший і найглибший підводний тунель у мегаполісі. Будівництво обійшлося в 47 млрд гонконгських доларів (61 млрд дол.) і тривало понад сім років. Маршрут пролягає на глибині до 60 метрів під морським дном. Для його прокладки залучили величезну бурову установку діаметром 17,6 м.

Отже, можна дійти висновку, що подібне будівництво тунелю в Києві потягне на сотні мільйонів доларів, або навіть не на один мільярд.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.