АМКУ оштрафував фірми за тендерні махінації при закупівлі труб для КП «Київтеплоенерго» та ПАТ «Центренерго»

Читать на русском

Комітет встановив факти, які свідчать про спільну та скоординовану поведінку товариств під час підготовки та участі в торгах

Читать на русском
АМКУ
АМКУ оштрафував ТОВ «Актан-Дніпро» і ТОВ «ТАЙФУ-МЕТЕОР» за антиконкурентні узгоджені дії

Комітет встановив факти, які свідчать про спільну та скоординовану поведінку товариств під час підготовки та участі в торгах

Антимонопольний комітет України визнав, що ТОВ «Актан-Дніпро» і ТОВ «ТАЙФУ-МЕТЕОР» вчинили антиконкурентні узгоджені дії. Мова йде про спотворення результатів торгів на закупівлю сталевих труб, проведених КП «Київтеплоенерго» та ПАТ «Центренерго». Загальна сума очікуваної вартості закупівель становила 46,2 мільйона гривень.

Під час розслідування справи з'ясували, що у своїй сукупності свідчать про вчинення порушення та про усунення конкуренції між ТОВ «Актан-Дніпро» і ТОВ «ТАЙФУ-МЕТЕОР» під час участі у зазначених торгах. Комітет встановив факти, які свідчать про скоординовану поведінку товариств під час підготовки та участі в торгах.

ТОВ «Актан-Дніпро» і ТОВ «ТАЙФУ-МЕТЕОР» оштрафували на загальну суму 9 432 317 гривень. До того ж згідно з законом України «Про публічні закупівлі», підставою для відмови в участі у процедурі закупівлі є той факт, що суб’єкт господарювання (учасник) протягом останніх трьох років притягувався до відповідальності за вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів.

АМКУ надав рекомендації НКРЕКП щодо порядку укладання договору транспортування газу

Антимонопольний комітет України надав рекомендації Національній комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг щодо врегулювання питання взаємодії між ТОВ «Оператор газотранспортної системи України» та замовниками послуг з транспортування газу. Комітет виявив відсутність врегулювання ряду питань, які стосуються порядку укладення договору транспортування газу. А саме, що на нормативно-правовому рівні:

  • не регламентовано спосіб і форми подання документів, необхідних для оформлення договірних взаємовідносин, у тому числі із замовниками послуг транспортування, що знаходяться в країні, яка входить та/або не входить до Європейського Союзу;
  • не встановлено вимог щодо способів та форми надання документів (електронної або паперової), які можуть використовувати замовники послуг транспортування та оператор газотранспортної системи при укладенні договору;
  • не встановлено порядку реєстрації Оператором ГТС вхідної та вихідної кореспонденції, у тому числі заяви про укладення договору транспортування та доданих до неї документів;
  • не регулюється строк призупинення Оператором ГТС розгляду заяви про укладення договору транспортування у разі, якщо заява та додані до неї документи подані не в повному обсязі, тобто з моменту реєстрації Оператором ГТС письмового запиту чи з моменту фактичного відправлення письмового запиту до замовника послуг транспортування щодо уточнення повноти його заяви або документів.

Відсутність регламентування таких відносин взаємодії між Оператором ГТС та замовником послуг з транспортування може містити ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції в діях НКРЕКП, а саме статті 17 Закону України «Про захист економічної конкуренції». Тому Антимонопольний комітет України надав рекомендації НКРЕКП узгодити питання взаємодії замовників послуг та Оператора ГТС в частині вимог та строків надання документів при укладанні договору про транспортування газу. Рекомендації полягають у встановленні чітких вимог до способу та форми взаємодії (електронна, паперова), вимог до форми документів (у тому числі електронних), вимог до порядку та строків отримання та надсилання вхідної/вихідної кореспонденції, а також письмового запиту щодо уточнення повноти заяви, зокрема можливості надсилання такого письмового запиту на електронну адресу замовника послуг транспортування у разі, якщо така заява та додані до неї документи подані не в повному обсязі. Виконання НКРЕКП належним чином таких рекомендацій надасть замовниками послуг з транспортування природного газу можливість прогнозувати свою діяльність на території України в чітких часових рамках та поставить замовників послуг-нерезидентів, що не є членами Європейського Союзу, в рівне становище з замовниками послуг, що є членами ЄС або ж діють на території України. Ці рекомендації є обов’язкові до розгляду в 30 денний строк з моменту прийняття.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.