Пройшов Covid, пельмені вже не треба: у Києві масово продають МАФи і виробництва напівфабрикатів

Читать на русском

Серед причин, з яких власники виставляють бізнеси на продаж, - посилення конкуренції та зникнення умов для динамічного розвитку

Читать на русском
Продаж готових бізнесів у Києві
У Києві продають десятки бізнесів, пов'язаних з напівфабрикатами

Серед причин, з яких власники виставляють бізнеси на продаж, - посилення конкуренції та зникнення умов для динамічного розвитку

У Києві масово виставляють на продаж торгівельні точки з продажу напівфабрикатів. Причому придбати можна як окремі магазини чи ятки, так і цілі мережі з цехами виробництва заморожених вареників чи голубців. Експерти кажуть: пройшли часи пандемії Covid-19, коли у таких мережах була велика потреба, і зараз торгівельні ятки відчувають посилену конкуренцію.

Ятки-"вареничні" коштують від 60 тисяч гривень

Торгівельні ятки продаються по всьому Києву. Наприклад, невеличкий МАФ на Оболонському проспекті відомої торгівельної мережі напівфабрикатів продають за 60 тис грн. Авторка оголошення пише, що в ціну включить 4 морозильники, упаковочний стіл, прилавок, ваги і комп'ютерне начиння. Також разом з яткою віддає весь наявний товар, мінімум на 30 тисяч гривень.

МАФ на Оболонському проспекті продають за 60 тис грн
МАФ на Оболонському проспекті продають за 60 тис грн

"Витратила на магазин біля 140 тисяч, продаю за 60 тисяч, оскільки терміново потрібно переїздити в іншу країну", - зазначає жінка, додаючи, що навчить нового власника працювати у автоматизованій торгівельній програмі і навіть "передасть" постійних покупців.

Трохи за більшу суму, 9 тисяч доларів, продають магазин напівфабрикатів у Ірпені. Проте причину продажу Віктор, автор оголошення, пояснює так само, як і попередня продавчиня: бізнесу позбавляється через переїзд за кордон. Він також готовий передати новому власникові контакти і добрі стосунки з постачальниками, орендне приміщення з усім торгівельним начинням - морозильниками, кондиціонерами, касами і товаром.

Власник магазину у Ірпені стверджує, що виїжджає за кордон
Власник магазину у Ірпені стверджує, що виїжджає за кордон

На продаж виставлено "Галю Балувану" та інші виробництва

Проте продають і цілі виробництва. Так, власники ТМ "Галя Балувана" готові віддати "готовий і прибутковий бізнес" за 300 тисяч доларів. Покупець отримає два основних виробництва, одне з яких "з можливістю значного розширення", та 7 магазинів "з усім необхідним обладнанням та злагодженим персоналом". Як бонус, пропонують сторінки у соцмережах.

Покупець отримає два виробництва та мережу з 7 магазинів
Покупець отримає два виробництва та мережу з 7 магазинів

За 205 тис. доларів продають цех із виготовлення напівфабрикатів у Борисполі, поблизу залізничного вокзалу, площею у 1080 кв.м. Саму будівлю оцінюють ще майже у 300 тисяч, відтак, готовий бізнес цілком віддадуть за півмільйони. І значно меншу суму у 300 тис. грн. просить власниця майстерні з виробництва крафтових напівфабрикатів. Пише, що почала бізнес у вересні 2023-го, точку беззбитковості він ще не пройшов, а відтак, необхідні додаткові інвестиції приблизно у 5 тис. доларів.

Зрештою, продають і виробництво крафтових напівфабрикатів "Пельмень'є" з досить широким асортиментом (від вареників до солодких сирників). "Фішкою" мережі є ручне ліплення товару, буквально, "за склом" - а власники бажають за свій бізнес порівняно небагато, оцінюючи у 60 тисяч доларів.

Магазин та виробництво продають за 60 тисяч у.о.
Магазин та виробництво продають за 60 тисяч у.о.

Розквіту напівфабрикатів сприяли самоізоляція та від'їзд жінок

Цікаво, що ж спонукає власників "прибуткових бізнесів" (саме так повідомляє кожен з них про свої крамниці чи виробництва) позбуватися активів. Ольга Насонова, експертка з ресторанного бізнесу та директорка компанії "Ресторанний консалтинг" каже Інформатору про комбінацію причин. Найперша - зникли передумови, що сприяли динамічному розвитку цього виду бізнесу.

"Та ж "Галя Балувана" з'явилася й розквітла саме під час локдауну у часи пандемії Covid-19, коли люди сиділи вдома й купляли напівфабрикати. Тоді більшість була на самоізоляції, відповідно, треба було щось готувати - такі мережі і стали в нагоді. Другий сплеск напівфабрикатів стався, коли почалася війна, і чоловіки, залишившись насамоті, одразу стали дуже великою клієнтською групою. Але потім жінки потроху повернулися, і потреба відпала сама собою", - стверджує Насонова.

За словами експертки, важливе розташування яток, що продаються, і заповненість ринку пропозиціями. У конкретних районах може бути чимало схожих торгівельних точок - деякі з них, особливо ті, що розташовані у новозбудованих районах, мають поряд багато конкурентів. І якщо для одного магазину клієнтури достатньо, то другий-третій вже збиткові, тим більше, що у кроковій доступності, як правило, є супермаркети, що також продають напівфабрикати.

"Я й сама купувала у такій точці - а якось побачила, що поряд з'явилась ще одна, і там купується набагато менше. На невеличкий житловий масив достатньо і однієї ятки", - каже фахівчиня.

Третьою бідою власників є розташування у районах старої забудови, там, де немає платоспроможного попиту. Ольга Насонова стверджує, що мікрорайони, де багато старих "хрущівок", майже зовсім нецікаві для бізнесу з точки зору платоспроможності, адже там мешкають, зазвичай, люди з досить низькими доходами.

На продаж виставляють невеликі кав'ярні та ятки. Що зносять

Перед Новим роком Інформатор писав про те, що у Києві масово виставляють на продаж готові бізнеси, кав'ярні, що розташовані в житлових будинках, на транспортних розв'язках та біля станцій метро. Лише за один день, 24 грудня, у Києві було оголошено про продаж більше десятка таких закладів. Ще десяток оголошень з'явився напередодні. Причина була також у надмірній конкуренції, що виникла серед власників бізнесів.

Також у Києві продовжують демонтувати торгівельні споруди. 15 січня комунальники почали зносити ятки на вул. Старовокзальній біля кінцевої зупинки швидкісного трамваю. Зазначимо, що напередодні власники споруд намагалися їх продати, причому по більш, ніж помірним цінам - в оголошеннях зазначали 14 тис грн.

Тунель заповнюється водою під час ремонту? Павло Авдокушин розповідає про перегін метро Либідська - Деміївська.

 

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.