Монобанк нарахував киянину відсотки за користування кредитом на суму 114 903 грн, але він не погоджував такі умови - що вирішив суд?

Монобанк нарахував киянину відсотки за користування кредитом на суму 114 903 грн, але він не погоджував такі умови - що вирішив суд?

Читать на русском

Чоловік не погоджував нарахування процентів, сплати комісій та інших платежів

Читать на русском
Монобанк
Монобанк нарахував чоловіку проценти за користування кредитом, які він не погоджував при укладанні договору про надання банківських послуг

Чоловік не погоджував нарахування процентів, сплати комісій та інших платежів

Чоловік мав кредитний ліміт на картці у розмірі 90 тисяч гривень. Однак фінустанова нарахувала йому відсотки за користування кредитом на суму 114 903 гривень. Він вимагає застосувати наслідки нікчемності до договору про надання банківських послуг у вигляді анкети-заяви. Про це йдеться у рішенні Оболонського районного суду Києва, опублікованому 18 березня 2024 року.

28.10.2017 року чоловік уклав з АТ «Універсал Банк» договір про надання банківських послуг, який являє собою анкету-заяву. Він отримав виписку про рух коштів по картці станом на 07.06.2023 року по рахунку, з якої вбачається, що кредитний ліміт становить 90 тисяч гривень, а також заборгованість складає 245 271 грн. За період з 11.07.2021 року по 31.05.2023 рік клієнт всього вніс коштів на карту в розмірі 118 183 гривень. Крім того, за період з 01.08.2021 року по 01.06.2023 рік йому були нараховані відсотки за користування кредитом на загальну суму 114 903 гривень.

В анкеті-заяві до договору про надання банківських послуг зазначено, що чоловік просить відкрити його поточний рахунок у гривні та встановити кредитний ліміт на суму вказану в додатку, відповідно до умов договору. Однак він не погоджував нарахування процентів, сплати комісій та інших платежів. Клієнт не підписував умови та правила надання банківських послуг, тарифи. За відсутністю такого доказу, не може бути достатньою підставою для покладання на позичальника обов'язків, які передбачені цими документами, в тому рахунку і нарахування процентів та інших платежів. Оскільки відсутні достатні підстави вважати, що сторони обумовили у письмовій формі ціну договору, а також відповідальність сторін. Враховуючи викладені фактичні обставини, громадянин просить застосувати наслідки нікчемності до договору про надання банківських послуг у вигляді анкети - заяви від 28.10.2017 року за рахунком.

"Клієнт пройшов відповідну перевірку поданих документів, завантажив мобільний додаток та пройшов процедуру ознайомлення з умовами і правилами у повному обсязі, вибрав спосіб доставки, банк повідомив йому, що він може звернутися до будь-якої точки видачі із паспортом. Таким чином, на дату підписання 28.10.2017 року анкети-заяви чоловік вже отримав у мобільному додатку умови і правила, тарифи із повною інформацією щодо надання банківських послуг за цим продуктом і був з такими документами ознайомлений та мав такі примірники", - заявили у Монобанку. 

Яким було рішення суду? 

Суд вирішив відмовити чоловіку в задоволенні позову. Між сторонами було належним чином укладено кредитний договір, згідно з яким позичальник отримав кредит шляхом встановленого кредитного ліміту на поточний рахунок, а отже, між сторонами виникли кредитні правовідносини.

"Відповідно до п. 10 анкети-заяви позивач, підписуючи її надав згоду на обробку (в тому числі але не виключно на збереження та передачу) ним будь-яким третім особам всіх персональних даних, конфіденційної інформації та даних, що складають банківську таємницю, що отримуються банком в процесі виконання договору, з метою та на умовах, встановлених у договорі. Надав право та доручив ПАТ «Універсал Банк» здійснювати договірне списання коштів з усіх рахунків, відкритих у банку, без додаткових розпоряджень, для погашення будь-яких інших грошових зобов'язань перед ПАТ «Універсал Банк», що випливають з умов договору або будь-якого іншого договору, що укладений або буде укладений у майбутньому між сторонами. Крім того, він не заперечував тієї обставини, що користувався кредитними коштами та здійснював погашення заборгованості, що свідчить про здійснення ним усіх дій необхідних для укладання кредитного договору. З огляду на викладене, суд приходить до висновку, що його позов до акціонерного товариства «Універсал Банк» про захист прав споживачів застосувавши наслідки нікчемності до договору про надання банківських послуг у вигляді анкети-заяви є безпідставним та таким, що не підлягає задоволенню в повному обсязі", - наголосив суд. 

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.