Це швидко і дешево: у Києві все більше прибічників ідеї провести замість метро на Троєщину лінію метротраму

Читать на русском

Порівняно низька вартість та швидкість побудови такого виду транспорту змушує розглядати його, як альтернативу повноцінній підземці, стверджують активісти, а у приклад наводять португальське місто Порту, де такий транспорт успішно функціонує вже 20 років

Читать на русском
У Києві все більше прибічників ідеї замість повноцінного метро на Троєщину побудувати лінію швидкісного трамваю, чи метротраму
Метротрам у Порту працює з 2002 року, наразі у місті є вже 6 ліній цього транспорту, а довжина приблизно така сама, як у київського метро

Порівняно низька вартість та швидкість побудови такого виду транспорту змушує розглядати його, як альтернативу повноцінній підземці, стверджують активісти, а у приклад наводять португальське місто Порту, де такий транспорт успішно функціонує вже 20 років

Замість дороговартісного метро на Троєщину, що пройде Подільсько-Воскресенським мостом, кияни у соцмережах пропонують будувати "метротрам" - швидкісний трамвай, що поєднав би дві лінії, які вже існують у столиці. Це значно дешевше, аніж повноцінна лінія метро, створення такого транспорту займе менше часу, крім того, цей вид транспорту за умови гідної реалізації може запропонувати пасажирам майже такий саме рівень комфорту, що й "повноцінне" метро. Власне, за однією з версій, що оприлюднили днями у ГО "Пасажири Києва", у проєкті з побудови мосту зазначено саме трамвайну інфраструктуру.

Побудувати новий з'їзд, естакаду та пробити тунель

Ідею протягнути Подільсько-Воскресенським мостом саме лінію метротраму озвучив киянин Василь Бабич у профільному пабліку. За його ідеєю, у Києві можна створити повноцінний швидкісний маршрут, який перетинав би все місто від Михайлівської Борщагівки аж до вул. Милославської на Троєщині. Для цього треба добудувати невеликий міст для метротраму паралельно до вже існуючого заїзду на Подільсько-Воскресенський міст під Рибальським островом та Валами, провести естакаду вздовж Валів, а також пробити тунелі від Валів і вул. Глибочицькою під Львівською площею (з пересадкою на ст.м. "Львівська Брама", що нині законсервована), і виходом на поверхню за Галицькою площею на діючу ділянку Правобережної лінії швидкісного трамвая.

Таку схему організації руху метротраму пропонує створити киянин

Таку схему організації руху метротраму пропонує створити киянин. Фото: Facebook-паблік "Транспорт Києва"

Додатково, каже киянин, можна було б пробити невелику підземну ділянку метротраму між Галицькою площею та ст.м. "Вокзальна", щоб зробити пересадку на електричку і метро, прив'язавшися до нового виходу з "Вокзальної". Бабич переконує: метротрам може бути ефективною заміною повноцінному метро, оскільки, хоч його станції і розташовано на меншій відстані, ніж у метро в середньому, все ж відстань більша, ніж у звичайного трамваю.

"Рухомий склад - трамвайного типу, двері з обох сторін, трамваї - довга "гармошка" на 5, чи й 6 вагонів. Станції по типу ближче до метро: турнікети, ескалатори/ліфти для виходу", - зазначає киянин.

Зрештою, кількість маршрутів швидкісного трамваю/метротраму у випадку реалізації такого проєкту підвищиться до чотирьох із нинішніх двох, додадуться два "наскрізних", що йтимуть через усе місто - від вул. Милославської на Троєщині до ст.м. "Вокзальна" і до самої Михайлівської Борщагівки на західній околиці міста.

Як це працює у світі: досвід Порту

Цікаво, що декілька років тому у соцмережах вже виступали з аналогічними пропозиціями. Тоді ставили у приклад досвід португальського міста Порту, де мережа метротраму де-факто є ефективним замінником традиційного метрополітену. Так, киянин Дмитро Макагон зазначив у дописі в київському транспортному пабліку, що у Порту діють 6 маршрутів метротраму на 82 станції, довжина мережі складає 70 км (у Києві це 3 лінії метро, 52 станції та 69,6 кілометри).

Першу лінію у Порту відкрили 2002 року, відтоді збудували ще 5. Вартість побудови всього комплексу склала 3,5 млрд євро - стільки ж коштуватиме метро на Троєщину (без врахування вартості Подільсько-Воскресенського мосту).

"Їхати на такому метро дуже комфортно: низька підлога, невеликий інтервал між трамваями, зручна система сплати за проїзд - єдиний квиток. А з "Троєщинським" метро є великий ризик, для того, хто почне його будувати, що стрічку на відкритті перерізатиме хтось інший десь за 50 років", - зазначив у дописі Дмитро Макагон.

Метротрам вже заплановано на Подільсько-Воскресенському мосту: відкриття "Пасажирів Києва"

Нагадаємо, наприкінці березня Інформатор писав про відкриття фахівців ГО "Пасажири Києва". Вони встановили, що тунель, який будується для з'їзду транспорту з Подільсько-Воскресенського мосту в бік вул. Оноре де Бальзака під залізничним полотном, є не автомобільним, а призначеним для руху трамваїв. Саме так він позначений у проєкті будівництва мосту. І саме експлуатація трамвайної лінії значиться у цільовому призначенні ділянки, на якій розташовується проїзд. Відтак, мова може йти про продовження швидкісного трамвая з Троєщини до Контрактової площі - а про метро на мості-довгобуді доведеться забути, принаймні, на якийсь час.

Також додамо, що Інформатор днями знайшов у Києві яхту, яку "замурували" під час будівництва Подільсько-Воскресенського мосту. Власник судна витягнув його на зимівлю з води, але за час, поки Дніпро та притоки були несудноплавними, будівельники встигли звести опори та конструкції мосту - зрештою, суденце так і залишилося на березі протягом вже більше, ніж 15 років. Кому саме належить яхта, невідомо, втім, власник все одно не зможе вивести судно на Дніпро через заборону судноплавства з початку військового вторгнення Росії.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Ми використовуємо файли cookie, щоб забезпечити належну роботу сайту, а вміст та реклама відповідали Вашим інтересам.