За перше півріччя 2025 року кількість загиблих внаслідок аварій зросла на 64% - експерти закликають змінювати інфраструктуру, а правоохоронці звертають увагу на поведінку всіх учасників руху
Вулиці Києва стають дедалі смертельнішими - дорожньо-транспортні пригоди вбивають десятки містян щомісяця. Статистика першого півріччя 2025 року щодо ДТП, в яких загинули або травмувалися люди, виявилася рекордною у порівнянні з тим самим періодом 2024-го. Дані Патрульної поліції Києва вказують на стрімке зростання смертності на дорогах, і справа тут не тільки у перевищенні швидкісного режиму.
За перше півріччя 2025 року в Києві внаслідок ДТП загинули 64 людини, і це на 64% більше, ніж за аналогічний період 2024-го, коли було зафіксовано 39 смертей. Такі дані від Патрульної поліції Києва отримала ГО “Пасажири Києва”. Найбільша кількість загиблих припала на лютий (16 осіб) та травень (14), втім, впродовж усіх шести місяців, за виключенням квітня, фіксується перевищення минулорічного рівня.
Водночас кількість травмованих дещо зменшилася: з 1 312 у 2024 році до 1 254 у 2025-му. Найбільше постраждалих традиційно в лютому та травні, коли збільшується кількість аварій. Проте нинішні показники були нижчими за минулорічні лише у травні та червні.

У громадській організації “Пасажири Києва” прямо звинувачують київську владу в небажанні змінювати підхід до безпеки руху. Активісти наголошують, що нові розвʼязки та шулиці - швидкісні міські вулиці з відбійниками не знижують аварійність, а лише стимулюють перевищення швидкості.
“Замість того, щоб впроваджувати Vision Zero, КМДА і Київавтодор пиляють мільярди на дорожньому будівництві. Всі новозбудовані/нововідремонтовані розвʼязки, дороги з відбійниками в столиці тільки провокують до більших швидкостей. Коли це головна причина травматизму на дорогах в Україні”, - йдеться у заяві транспортних активістів.
Впровадження Vision Zero - концепцію, що передбачає нульову терпимість до смертей на дорогах, в Україні підтримує низка громадських організацій, зокрема, і “Пасажири Києва”. Вона базується на простому принципі - людське життя важливіше за швидкість і зручність автомобілістів. Її головні положення - зменшення швидкості, безпечне проєктування інфраструктури, пріоритет для пішоходів і велосипедистів, та системний підхід, у якому відповідальність несе не лише водій, а й міські служби та проєктанти.
Щодо швидкості, у Патрульній поліції України підтверджують, що вона є головною причиною аварій із тяжкими наслідками. За даними за сім місяців 2025 року, понад 40% таких ДТП в Україні сталися саме через перевищення швидкості. Але правоохоронці також звертають увагу на не менш важливу причину - культуру поведінки на дорогах.
Недотримання дистанції, порушення правил маневрування, пішоходи, які раптово вибігають на проїжджу частину, - усе це призводить до нових трагедій. А ще й зростання випадків керування автівкою у стані алкогольного сп’яніння: достатньо згадати останні історії про аварію з перекиданням на мосту Патона чи п’яного водія, що травмував двух жінок у Куренівському парку, вилетівши з дороги на тротур. Тим часом, столичні активісти звертають увагу на майбутній ремонт Харківського шосе, де не знайшлося місця для наземного переходу, але при цьому передбачено місце для необов’язкового за нормами відбійника. І зазначають, що це аж ніяк не покращить безпеку дорожнього руху - втім, як і більшість інших дорожніх будівництв у Києві.
Нагадаємо, Інформатор днями писав, що схожа історія сталася у Солом'янському районі столиці. Там після ДТП Драгер теж не зміг визначити кількість парів алкоголю у крові водія, бо ступінь сп'яніння перевищував можливості приладу. Але це точно більше п'яти проміле, що вже вважається маркером смертельної дози спиртного.
Також ми розповідали, що у Київській області патрульна поліція упіймала на порушенні креативного водія. Кермувальник преміального Mercedes прикріпив на номерний знак автівки звичайний зелений листок, так, нібито він потрапив туди випадково. Втім, зупинивши авто, патрульні виявили, що листок був прилаштований за допомогою канцелярського скотчу: на водія склали постанову, що передбачає чималий штраф.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. Підписатися на канал у Viber можна тут.