Схожі на телевізор та у псевдослов'янському стилі: у київського метро з'явилися власні шрифти

Богдан Пономаренко

Київські студенти розробили набори шрифтів на основі візуальних рішень, що їх використовували столичні метробудівці з 60-х років ХХ сторіччя

Київське метро отримало власні шрифти. Їх розробили графічні та шрифтові дизайнери на основі візуальних рішень, що використовували київські метробудівці у різні роки. Мета цього заходу - зберегти типографічну пам'ять міста, повідомляють ініціатори розробки. Про нові шрифти на основі тих, що використано у елементах оздоблення та написах станцій київського метро, 26 лютого повідомляє сайт Kyiv Type Foundry.

Автори зазначають, що натхнення для розробки пакетів із шрифтами "спіймали" на різних станціяї метро столиці, а розробили їх з метою збереження типографічної пам'яті міста. Загалом, пак містить 6 нових шрифтів. Серед них - "ROMAN", заснований на металевих літерах, що було вперше встановлено на ділянках "червоної" лінії з 1960 року - у них використано пропорції римського монументального письма, притаманного неокласицизму сталінської доби; "CONTRACT" - ці літери з'явилися на Берестейській, Нивках та Святошині; "BLUELINE" ("синя" гілка метро - широкі літери, схожі на екран телевізора).

Шрифт "SPORT" застосовувавася на ст.м. "Палац Спорту", "XARKIV" виконали з плитки - за легендою, що наводять автори, архітектор ст.м. "Харківська" Валерій Гнєвишев навмисно виконав напис з плитки, щоб запобігти подальшим перейменуванням. Шрифт "BOTANICAL" є на ст.м. "Золоті Ворота", а також на "Печерській" та "Осокорках".

"Подібний, але більш модерністський погляд був зроблений на станціях Дружби Народів і Славутич. Букви створені Миколою Альошкіним, архітектором метрополітену, який він спеціально розробив для своїх проєктів", - зазначають автори.

На сайті проєкту зазначається, що над шрифтами працювали студенти літнього воркшопу 2023 року "Шрифти Київського метро" Вадим Аксєєв, Євген Анфалов, Назарій Кондратюк, Даша Ленгрен та Матвій Маслюков.

Якою буде доля метро на Виноградар і потягів з наскрізними проходами

Нагадаємо, Інформатор повідомляв про те, якою буде доля метро на Виноградар з посиланням на директора КП "Київський метрополітен" Віктора Брагінського. Він розповідав, що наразі роботи зупинені - їх, власне, призупинили ще з початку повномасштабної війни з рф. Але з початку 2023 року, каже Брагінський, підрядник таки відновив роботи на відкритій ділянці метро, у котлованах - щоб усунути загрозу сповзання ґрунту донизу.

Також ми написали, що ще 14 листопада КП "Київський метрополітен" скасувало рішення про закупівлю двох потягів Крюківського вагонобудівного заводу. В метро пояснюють це невідповідністю пропозиції тій документації, яку було подано у серпні, і яка виграла тендер. Втім, виробник не згоден з аргументами замовника, і звернувся до Господарського суду Києва з вимогою про повернення контракту.

У нашому відео ми розглянемо проблему тиску на бізнес зі сторони держави як системну проблему, яка має своє коріння. Розкриємо, чому влада продовжує крадіжки, та чи може цьому бути кінець. Приєднуйтеся до нашої розмови з головою Ради громадського контролю Бюро економічної безпеки Тарасом Котовим, щоб дізнатися більше про ці питання. Очікуйте цікаві висновки та розгорнуті обговорення у нашому відео. Не пропустіть!

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

No ad for you