"Щоб показати свої PR-можливості": Кличка звинуватили в показовому відкритті Подільсько-Воскресенського мосту

Богдан Пономаренко

Очільник бюджетної комісії Київради вважає, що підрядники недобудували навіть першу чергу мосту, оскільки його не відкрито для звичайного транспорту

Широко анонсований міською владою запуск автобусного маршруту №111, що курсує Подільсько-Воскресенським мостом, є лише PR-акцією. Відповідну заяву зробив Андрій Вітренко, голова постійної комісії з питань бюджету та соціально-економічного розвитку Київради. На думку депутата, міст не відкрито повноцінно, відтак, говорити про початок руху ним передчасно.

"Відбулося відкриття лише технологічного з'їзду з мосту, який можуть використовувати лише екстрені служби, "швидкі" або ДСНС. І лише один маршрут муніципального транспорту, який, як на мене, дуже дорого коштував. Щоб лише один автобус пересікав Дніпро з правого берега на лівий за 20 млрд грн. Навколо ще не завершено будівництво - це проста акція, щоб показати свої PR-можливості", - зазначив Вітренко в ефірі телемарафону.

Насправді першу чергу будівництва Подільсько-Воскресенського мосту в Києві планували завершити на початку листопада. Ще в жовтні завершення будівництва анонсував мер Віталій Кличко. Востаннє кошти на міст виділялися у жовтні 2022 року, коли підрядник отримав додаткові 183 млн грн з місцевого бюджету для завершення робіт. Затягування вже почало викликати невдоволення киян, що чекають на цей об'єкт близько 30 років.

Рух автобусів мостом Кличко відкривав особисто

Як писав Інформатор, новий маршрут - автобус №111 - відкрили у Києві в п'ятницю, 1 грудня. Автобус курсуватиме через Подільсько-Воскресенський міст, а його кінцевими зупинками будуть станції метро Площа Українських Героїв та Лівобережна. Це, за задумом, має покращити ситуацію з транспортом на лівому березі Києва, проте на маршруті не так і багато автобусів - в будні дні інтервал між ними складе 18 хвилин, а у вихідні - приблизно 26 хвилин.

Віталій Кличко самостійно проїхався в салоні міського автобуса нового маршруту №111 від Лівобережної на правий берег. Мер Києва повідомив, що наразі запускається лише частина мосту, і рух ним буде обмежено технологічним транспортом та одним маршрутом автобусу.

"Нам потрібно зробити вихід транспорту на Русанівські сади. Поки що мостом курсуватиме лише громадський транспорт, зокрема маршрут №111. В подальшому мостом зможе курсувати також метро, адже Подільсько-Воскресенський міст є однією з ключових складових програми "Метро на Троєщину", - розповів Віталій Кличко.

Найвідоміший довгобуд Києва

Нагадаємо, що досі Подільсько-Воскресенський міст Києва вважався одним з найбільших довгобудів. Тактико-технічні характеристики для його зведення почали розробляти ще у 1987-1989 роках, проєкт було узгоджено мостобудівною радою в липні 1990-го. Підготовчі роботи почалися 1993 року, проте справжнє будівництво стартувало лише 2003-го через проблеми з фінансуванням.

Строки здачі постійно зсувалися: спочатку на 2008 рік, потім на 2013-й. Лише 2014 року над Дніпром було піднесено й змонтовано центральні арки мосту. Тоді ж виникли проблеми з підрядником - у березні 2015-го Вищий госпсуд України зобов'язав компанію ООО "Мостобуд" повернути майже мільярд гривень через незавершення мосту в строк.

2017 року будівництво поновили, строки здачі посунули на 2022 рік. Віталій Кличко обіцяв першу чергу мосту ще до кінця 2020 року. Проте тимчасові опори на Подільсько-Воскресенському шляхопроводі прибрали ще в серпні 2019-го. В травні 2020-го дорожники почали асфальтувати покриття проїжджої частини мосту. Відтак, строки зсунулись - і "першу чергу", за заявою мера Києва, вдалося здати лише в перший день зими 2023-го.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб не пропустити важливих новин. За новинами в режимі онлайн прямо в месенджері слідкуйте на нашому Telegram-каналі Інформатор Live. Підписатися на канал у Viber можна тут.

No ad for you